במקומות הקדושים ובמשטרה מסכמים את הילולת רחל אמנו זיע"א

בנצי לייזרוביץ No Comments on במקומות הקדושים ובמשטרה מסכמים את הילולת רחל אמנו זיע"א

במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים ובמשטרה מביעים שביעות רצון מההיערכות להילולת רחל אמנו שעברה ללא תקלות

קבר רחל אמנו ע"ה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יומיים אחרי י"א בחשון יום פטירת רחל אמנו, במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים ובמשטרת ירושלים מסכמים את יום ההילולה בהצלחה רבה ב"ה.

מדי שנה נתקלים אנו בקשיים רבים ובעיכובים בהגעה לקבר רחל ביום ההילולה. שנה שעברה נוסעים רבים המתינו שעות בשעות לילה לכניסה לקבר רחל, חלקם החלו ללכת רגלית והחלו עימותים עם כוחות הביטחון שמבחינה בטחונית לא אישרו הליכה ברגל למתחם. מי שזוכר, גם מספר שנים לפני כן היו תקלות בהגעה ובנסיעה למקום , דבר שהוביל לביקורת כלפי המשטרה וגופים נוספים.

השנה, מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי החליט, לא עוד. כבר מספר חודשים שעמלים מפקדי המשטרה האחראים על האזור, כיצד ניתן לעבור את ההילולה ללא תקלות תוך שמירה על ביטחונם של המתפללים. ישיבות רבות של המשטרה וצה"ל נעשו עם יוסף שוינגר, מנכ"ל המרכז הארצי לפתוח המקומות הקדושים, שחר פיירמן האחראי ומנהל האתר מטעם המקומות הקדושים, חברת אגד, מד"א וכב"ה כדי לעשות הכל שהמבצע יצליח.

המשטרה דרשה יותר סדרנים בשטח, נעשו עבודות לצמצום הכיכר במתחם שלא יהווה הפרעה לאוטובוסים, סגירת הכביש מצומת רוזמרין לכלי רכב , המעבר היה רק לרכבי חירום ורכבים שאושרו מראש של אדמורים ואחמי"ם.
שוטרים רבים ושוטרי מג"ב הוקצו למבצע זה.

בכיר במשטרה אומר לקול חי: "מדובר בהילולא שבה הגיעו למעלה מ-70,000 איש ביממה. קבר רחל מבחינה בטחונית הוא אזור רגיש מאד. ההנחיה של מפקד המחוז ניצב יורם הלוי שפיקד אישית על כל התוכניות עד לאישורם, הם אלו שהביאו להצלחת המבצע. ידענו מראש מתחנות המוצא של האוטובוסים ממלכי ישראל ובניני האומה כמות האוטובוסים שיצאו בכל רגע נתון. השוטרים שהיו בתחנות המוצא ונתנו את הדיווחים לפי זה בקבר רחל וויסתנו את יציאות האוטובוסים".

הפיקים הגדולים שבכל שנה: בליל ההילולה ולקראת מוצאי ההילולה שהביאו לחיכוכים ועיכובים שונים – לא היו השנה. אנשים יצאו והגיעו בתחבורה ציבורית בזמן ללא עיכובים.

מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, יוסף שווינגר, מוסיף לקול חי: "אחרי שנים של לחץ ועיכובים של אוטובוסים בדרך, השנה זכינו שכולם יגיעו במהירות ללא עיכובים. אנשים הגיעו ירדו מהאוטובוסים, התפללו, וביציאה המתינו להם אוטובוסים ללא עיכובים. אני מודה למפקד המחוז ניצב יורם הלוי שלקח על עצמו את הענין וליווה אותנו בכל צעד להצלחת המבצע, למפקדי התחנות , לשוטרים הרבים ושוטרי מגב, מד"א, צה"ל, אגד למנהלים, פקחים ומבקרים וליצחק רודיך על שינוע המבצע המורכב, ולכב"ה. ראינו הפעם שבשילוב ובשיתוף פעולה מלא של כולם ובהבנות ניתן להצליח".

שוינגר מבקש להודות באופן אישי למנהל האתר שחר פיירמן שעושה ופועל 24 שעות במהלך כל השנה לטובת המתפללים שבאים לכאן מדי יום לשפוך שיח אצל "מאמע רחל".



0 תגובות